4 tips om sneller fit te worden

Als ik een stuiver had voor elke keer dat mij werd gevraagd iemand te vertellen wat de sleutel is om fit te worden, zou ik op een eiland wonen waar druiven (natuurlijk biologisch geteeld) van een willekeurig aantal zeer attente en buitengewoon gevormde vrouwen worden gevoerd. Dit is echter niet mijn realiteit. Dus ik zal mijn best doen om de vraag voor je te beantwoorden.

Gegeven de vraag “Wat is de sleutel om fit te worden?” We moeten een paar dingen overwegen.

– Ongeacht de wetenschap, definieert iedereen fysieke fitheid anders op basis van zijn eigen voorkeuren.
– Er zijn veel manieren om een ​​onderdeel van fysieke fitheid te bereiken. Ik heb het maar over een paar.
– U moet weten welke 5 hoofdcomponenten van fysieke fitheid door de wetenschap worden bepaald.
– Alle “sleutels” tot fysieke fitheid vereisen constante inspanning van de persoon die in vorm komt.

Zodra we deze dingen hebben vastgesteld, zijn er slechts een paar manieren waarop ik kan bespreken hoe ik weet dat u uw conditie snel kunt verbeteren. Om specifiek te zijn, ga ik vier (4) adviezen bespreken die ik zou geven aan bijna iedereen die in een mum van tijd fit wil worden.

Dus laten we zonder verder uitstel beginnen!

1. Sprint vaak – of u nu rent, fietst, abseilt of in een zeer hoge boom klimt, doe het met maximale intensiteit. Dit zal natuurlijk de hoeveelheid tijd die u in de activiteit investeert verminderen, maar de algemene fysiologie van de activiteit zal u ook meer ten goede komen. Dit gezegd hebbende, zou ik deze laatste verklaring waarschijnlijk moeten uitleggen. Als je een marathon wilt lopen of naar Tahiti wilt zwemmen, is mijn vorige verklaring een regelrechte leugen. Als je echter sterk, krachtig, energiek, slank en gespierd wilt zijn, dan is mijn verklaring perfect (geef me mijn stuiver – een andere druif alstublieft). Mensen die sprinten als een integraal onderdeel van hun training zijn gespierd, slank en krachtig. Als je me niet gelooft, typ dan gewoon “Track Sprinter” in Google-afbeeldingen en kijk wat voor soort lichamen je kunt vinden. Aan de andere kant zijn mensen die langeafstandsoefeningen met een lagere intensiteit doen (hardlopen, fietsen, enz.) Over het algemeen dun, minder gespierd en over het algemeen een minder ronde lichaamsbouw. U kunt ‘duursporter’ in Google Afbeeldingen plaatsen als u dat wilt. Hoewel ik beide soorten fitnessactiviteiten en beide soorten lichaamsbouw waardeer, geef ik toe dat de lichaamsbouw van de sprinter meer in overeenstemming is met mijn idee van een gezond lichaamsbeeld. Dus als je een lichaam wilt dat functioneel, sterk, krachtig, slank en levend is, sprint dan!

2. Minder granen en zuivelproducten – gelukkig begint deze tip wortel te schieten en meer acceptatie te krijgen in de fitnesswereld. Bottom line; Onze lichamen zijn niet ontworpen om graanproducten of zuivelproducten van niet-menselijke dieren op te nemen. Koemelk, geitenmelk, andere melk dan moedermelk, is gemaakt voor deze baby’s, niet voor jou en mij. Hoewel moedermelk bedoeld was om te drinken, mag deze alleen in de kindertijd worden geconsumeerd. Als we eenmaal kunnen eten, kauwen en omgaan met ons eigen voedsel, wordt verondersteld dat we de fenomenaal voedzame dingen eten die de aarde ons van nature biedt. Granen zijn er in overvloed omdat onze uitgehongerde voorouders lang geleden ontdekten dat het veel gemakkelijker was om tarwe, rogge of haver te verbouwen en in een zak te dragen dan achter een konijn aan te jagen of walnoten te zoeken tijdens een sneeuwstorm. Gelukkig zijn we tegenwoordig niet zo moeilijk om te voeren. Als je honger lijdt, zorg er dan voor dat je melk en brood eet. Als je echt honger hebt, eet dan wat je maar kunt vinden! Maar als fitness je doel is, en niet alleen overleven, ga dan minder granen en zuivelproducten eten. Ze zijn taai voor het lichaam, ze zijn niet gemakkelijk verteerbaar, velen zijn verslavend, ze hebben de neiging om ontstekingen te veroorzaken en ons lichaam reageert erop door opgeblazen, traag en vettig te worden. Er zijn zelfs aanwijzingen dat granen (meestal tarwe) detecteerbare hersenschade kunnen veroorzaken en kunnen bijdragen aan aandoeningen als ADD, ADHD en depressie. Probeer het bij mager vlees, vezelige groenten, noten, bessen en meloenen te houden. Van zulke dingen wordt verondersteld dat ons lichaam zich voedt. Probeer het.

3. Werk met een fitnesstrainer – ik weet het, ik weet het, je denkt: “Jared, dit is geen erg originele tip”, maar het is een van de beste tips die ik je kan geven. In mijn ervaring werkt minder dan 1% van de meeste sportschoolleden met een personal trainer, terwijl meer dan 60% niet meer komt en uiteindelijk hun lidmaatschap opzeggen. Je ziet het elke januari! Kuddes mensen gaan naar de sportschool en schuifelen naar de loopbanden alsof ze geleid worden door een oerkracht. Na een paar weken zie je steeds minder nieuwe gezichten en in maart is het dezelfde groep stamgasten die altijd kwam. We weten echter wel dat degenen die met een personal trainer of fitnessinstructeur werken en blijven samenwerken, zich aan hun programma’s houden, naar de sportschool blijven gaan en uiteindelijk gewoonten ontwikkelen die hen naar een fitere levensstijl leiden. Werken met een fitnessinstructeur of -trainer is absoluut een van de beste aanbevelingen die ik kan geven aan iedereen die fit wil worden. Mijn enige waarschuwing is dat u uw trainer verstandig kiest. Persoonlijk huur ik een professionele trainer in om toezicht te houden op mijn hele fitnessregime. Dat is hoeveel ik in deze factor geloof.

4. Je zou 60 dagen lang egoïsme moeten hebben – veel mensen worden niet fit, ook omdat je je op jezelf moet concentreren. Niet alleen tijdens het sporten, maar ook tijdens het koken, tijdens het eten en terwijl je in contact bent met je familie en vrienden. Als je de neiging hebt iedereen om je heen gelukkig te maken voordat je de tijd neemt, beloof ik je dat je kansen om de fitnesslevensstijl te bereiken op zijn best klein zijn. Je moet leren je te concentreren op jezelf, je doelen, je dromen, wat je nodig hebt en wat je zal helpen fit te worden. Dit betekent dat je je partner en kinderen moet helpen omgaan met het feit dat ze deze week meer broccoli gaan eten en de kipnuggets zullen overslaan. Soms moet je de droger legen en wat kleren opvouwen omdat je naar de sportschool gaat. Je vriendinnetje / vriend zal moeten worstelen met het feit dat je zaterdagochtend een fietstocht gaat maken, zodat hij / zij met je mee kan komen of uitslapen, maar je wordt fit. Persoonlijke fitheid vereist uiteindelijk persoonlijke aandacht en zorg. Als je manieren kunt vinden om jezelf 60 dagen lang tot een prioriteit te maken zonder dat iemand of iemand anders je ervan weerhoudt om je fitnessplannen te verbeteren, dan heb je een solide basis waarop je een levensstijl kunt bouwen om trots op te zijn.

Er zijn dus vier (4) tips om snel fit te worden. Natuurlijk zijn er de gebruikelijke tips die je krijgt van coaches die niet zo cool zijn als ik, maar voor het geval je ze gemist hebt, zijn hier enkele van de algemene (maar echte) tips om fit te worden:

– minder suikerhoudende dranken (dat weet iedereen inmiddels)
– Verhoog de wateropname (YAWN!)
– Verlaag of verlaag uw inname van koolhydraten gedurende de dag
– veel slaap en rust krijgen
– Verminder verwerkte bronnen van koolhydraten (als je granen weglaat, hoef je je daar geen zorgen over te maken)

Oké, je hebt er genoeg van en ik ook. Maar serieus, als je de vier (4) tips die ik hierboven gaf combineert met de dingen die je al weet en doet, haal je er het beste uit en profiteer je van je kansen om fit en fit te blijven en ze vrijwel onmiddellijk samen te stellen.

Leave a Reply